Cliënten in re-integratietraject opnieuw tevreden

Cliënten in re-integratietraject opnieuw tevreden

Traditiegetrouw ronden we net voor 1 maart ons cliënttevredenheid onderzoek af voor onze re-integratiediensten aan het UWV. Verreweg de meeste trajecten zijn Werkfit trajecten, waarvoor we een 8,8 scoren. In het onderzoek wordt gevraagd naar het contactmomenten tussen coach en cliënt, bereikbaarheid van de coach en de kwaliteit van de relatie en dienstverlening. We zijn er trots op dat zonder uitzondering iedereen tevreden of zelfs dik tevreden is.

En dat laatste geldt niet alleen voor Werkfit, maar ook voor Modulaire trajecten en het Naar Werk traject. Hiervoor scoren we respectievelijk een 7,8 en een 8,3. Omdat wij als organisatie verbinding en groei als kernwaarden hebben is het natuurlijk geweldig dat onze cliënten zo tevreden zijn over de relatie en het behalen van doelen. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat de arbeidsmarkt in ons voordeel is met de grote vraag naar personeel. En toch moeten juist in die markt werkgevers de rust nemen om voor onze cliënten net iets meer tijd te nemen of geduld te hebben. Wij zijn dan ook dankbaar voor onze samenwerking met bedrijven als MaxServ en Ecotap waar onze mensen de kansen krijgen aangeboden die ze zo hard verdienen.

Eén van de mooiste complimenten in het onderzoek is dat alle cliënten zeggen dat ze geholpen zijn zoals ze verwacht hadden. 22% zegt zelfs beter geholpen te zijn dan verwacht.

Natuurlijk zien we ook graag terug wat we verder kunnen verbeteren. Een klein aandachtspunt is in sommige gevallen het uiteindelijke resultaat. Helaas gaat het bij de werkgever uiteindelijk niet altijd zoals gehoopt en blijkt de plek toch niet helemaal passend. Of cliënten ervaren gedurende het traject veel stress door de onduidelijkheid met betrekking tot een (uitgestelde) WIA keuring, waardoor nog steeds onduidelijk is òf ze überhaupt kunnen werken. Juist voor mensen met autisme is de combinatie van een traject naar werk en een eventuele WIA toekenning wel heel moeilijk!

Maar goed, onze taak om de cliënt zoveel mogelijk duidelijkheid en rust te creëren in een vaak lastige en onzekere tijd. En blijkbaar zijn we daar toch goed in gelukt. Op naar een volgend succesvol 2023.

Terug naar berichten