Afdeling re-integratie krijgt geweldige cliëntwaardering en groeit gestaag

Afdeling re-integratie krijgt geweldige cliëntwaardering en groeit gestaag

Wat zijn we trots op de gemiddelde 8,3 van onze cliënten in de re-integratietrajecten en het nog hogere cijfer voor onze jobcoaching, namelijk een 8,6! En alsof dat nog niet genoeg is: werkgevers beoordelen onze jobcoaches met een 8,9!

Halverwege 2019 startte onze afdeling re-integratie met de begeleiding van de eerste UWV-cliënt. Inmiddels werken we met een team van vier re-integratiecoaches aan trajecten in opdracht van UWV, gemeenten en werkgevers. Van participatietrajecten tot jobcoaching en van verzuimpreventie tot tweede spoor: begeleiding van A tot Z. 
En dat rijst natuurlijk de vraag: waar verdienen we die hoge cijfers en mooie groei aan? In beide onderzoeken zijn het precies onze kernwaarden waar de cliënt ons positief op beoordeelt: kennis van en begrip voor de kenmerken van autisme. Dit is van ongekende waarde voor het maken van verbinding met de cliënt en het beschikbaar zijn voor vragen in iedere specifieke situatie.

In het eerste onderzoek gaat het om de re-integratiedienstverleningen Werkfit maken en het begeleiden naar werk. Alle cliënten geven aan dat de hoeveelheid contact met de coach precies goed is. Bovendien is, men 100% (bijzonder) tevreden over de snelheid waarmee de eerste kennismaking kon plaatsvinden en over de goede bereikbaarheid van de coach gedurende het traject. Ook zijn alle cliënten (bijzonder) tevreden over het respect dat ze hebben ervaren van de coach. 
Een cliënttevredenheidsonderzoek helpt ook om verbeteringen in je dienstverlening door te voeren. Zo vonden cliënten in het onderzoek van 2020 dat we af en toe wat te onduidelijk waren. Hier hebben we aan gewerkt. Door iedere keer opnieuw de aan het begin vastgestelde doelen te evalueren - en indien nodig bij te stellen- door regelmatig zaken vast te leggen in een persoonlijk competentieprofiel en afspraken goed samen te vatten voor de cliënt. En blijkbaar heeft het gewerkt. Want ook hier scoren we nu een goede tevredenheid.

Als organisatie streven we naar inclusiviteit. Verbondenheid met de maatschappij en daar je plek in vinden is zingevend en cruciaal voor ieder mens. Dan is het prachtig om sommige toevoegingen van cliënten te lezen. Bijvoorbeeld deze: ‘het traject was boven verwachting omdat ik er in het begin geen vertrouwen in had. Niet in het traject en niet in mijzelf. En ik heb het toch succesvol afgesloten’.

Ook het onderzoek naar onze jobcoaching laat naast de mooie cijfers zien hoe betekenisvol de coaching voor cliënten kan zijn. Over onze coaches: ‘Ze kijkt op een prettige manier mee’, ‘Top coaching’, ‘Onze werknemer moet haar werk lopend op een evenwichtsbalk doen. Mede dankzij de jobcoach lukt dat’, ‘Veel begrip, goede beschikbaarheid’.
Zoals gezegd, we zijn blij en trots op deze resultaten. Maar we zijn vooral trots op onze cliënten die soms van ver moeten komen, het traject als ‘hard werken of moeilijk’ ervaren en er met een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen toch komen. Daar doen we het voor!

Terug naar berichten